W tym roku szkolnym nasi uczniowie brali udział w wielu konkursach matematycznych organizowanych zarówno przez nauczycielki matematyki np.: II Konkurs Matematyczny Klas Pierwszych, Mistrz Krzyżówki i Łamigłówki Matematycznej, Matematyka w Kadrze, II Turniej Matematyczny Klas Technicznych, Matura rozszerzona z matematyki, Dzień Liczby Pi, ale także przez uczelnie wyższe: Matematyka w Obiektywie, Pangea, Konkurs matematyczny WM ODN Elbląg i wiele, wiele innych.
Najwytrwalszym uczestnikom, laureatom i finalistom tych konkursów nauczycielki matematyki chciały podziękować za trud, zaangażowanie, pracę oraz chęci samodzielnego rozwijania swoich zainteresowań i zdolności matematycznych zabierając ich na wycieczkę do Escape Room.
Pokój pełen zagadek i tylko 60 minut żeby z niego uciec – tak można w skrócie opisać grę typu escape room cieszącą się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. To prawdziwy wyścig z czasem, któremu towarzyszy znakomita zabawa i emocje rosnące z minuty na minutę.
2 czerwca br. 18 uczniów naszej szkoły udało się do jednego z olsztyńskich escape roomów, aby przez godzinę szukać wskazówek, łamać kody, rozwiązywać łamigłówki i poznawać olsztyńskie tajemnice – wszystko po to, by uciec z pokoju zanim skończy się czas. Liczył się spryt, spostrzegawczość i współpraca w grupie. Czas gonił nieubłaganie, a adrenalina rosła.
Uczniowie dobrali się w cztery grupy i w takich grupach odwiedzili jeden z czterech pokoi.
Pokój 1 – Czołg w jeziorze – poziom trudny
„Styczeń 1945 roku. Jesteście uwięzieni w czołgu, znajdującym się na dnie jeziora. Jechaliście przez miasto. Nagle usłyszeliście niepokojące dźwięki – to był lód pękający pod gąsienicami czołgu. Zanim się spostrzegliście, byliście już na dnie. Specjalne systemy zablokowały włazy. Już wiecie, że jesteście w ogromnym niebezpieczeństwie. Jak się wydostać? Macie dokładnie godzinę zanim woda zacznie przedostawać się do środka. Wszystko jest w Waszych rękach. Czy zdążycie w 60 minut?”
Do tego pokoju weszli uczniowie klasy 1 TMT – Przemek, Michał, Maciek i Przemek wyposażeni tylko w krótkofalówkę oraz rękawice.
Pokój 2 – Zamach na Napoleona – poziom trudny
„Plan był doskonały! Mieszkańcy Olsztyna tłumnie zgromadzili się na Rynku, z dachu kamienicy widok na cel był znakomity, defilada wojsk zagłuszyłaby huk strzału… Jednak zwolennicy Wielkiego Cesarza Francuzów udaremnili zamach na wodza. Teraz, gdy w zamkowych lochach czekacie na wyrok, możecie tylko zgadywać, co poszło nie tak. Wiecie jednak, że za taką zdradę kara będzie najsurowsza. Ucieczka jest jedynym rozwiązaniem. Działajcie szybko! Gra toczy się o najwyższą stawkę.”
Do tego pokoju weszli uczniowie klasy 1 TMT – Patryk, Paweł i Radek, wyposażeni tylko w krótkofalówkę oraz latarki, gdyż musieli pracować w zupełnej ciemności.
Pokój 3 – Zbrodnia w domu leśniczego – poziom średni
„Dom leśniczego skrywa wiele tajemnic. Schowane są w nim dowody zbrodni z początku XX wieku, która wstrząsnęła mieszkańcami Olsztyna i na lata pozostała nierozwiązaną sprawą w policyjnych kartotekach. Wkradliście się do leśniczówki, aby odnaleźć te tajemnice i zdobyć dowody potwierdzające winę leśniczego. Zadanie nie jest łatwe. Macie jedynie 60 minut, aby przeszukać wszystkie zakamarki i rozwiązać sprawę sprzed lat. Czy zdążycie zanim wróci groźny leśniczy.”
Do tego pokoju weszli uczniowie klasy 2 TI – Beata, Magda, Ula, Kacper i Józek wyposażeni tylko w krótkofalówkę.
Pokój 4- Kradzież dzieł Kopernika – poziom średni
„Zazdrość i żądza chwały to uczucia, które kazały Wam wkraść się na Zamek Kapituły Warmińskiej w Olsztynie, wprost do komnat Mikołaja Kopernika. Jest rok 1518. Doszły Was słuchy, że od czterech lat uczony z Torunia, z którym studiowaliście w Bolonii, pisze wielkie dzieło - pracę, która po latach będzie nazwana przewrotem kopernikańskim. Macie 60 minut, aby odnaleźć rękopis i wydostać się z pokoju. Stawka jest wysoka po latach to Wy możecie być uznani za wielkich uczonych.”
Do tego pokoju weszli uczniowie klasy 1 TPS – Czarek, Damian, Ariel, Patryk, Karol i Jakub wyposażeni tylko w krótkofalówkę.
Każdej z grup udało się uwolnić z pokoju przed upływem czasu, a miłym zaskoczeniem były bardzo pozytywne słowa pracownicy escape roomu, że dawno nie było tak zintegrowanych i współpracujących ze sobą osób i że wszystkim udało się opuścić pokoje. My mogłyśmy obserwować zmagania uczniów widząc podgląd pokoi na komputerze.
Uczniowie bardzo zadowoleni, pełni niezapomnianych wrażeń już w drodze powrotnej do Bartoszyc „wymyślali” kolejne propozycje wycieczek, a my widząc ich zaangażowanie, zadowolenie i całoroczną pracę – obiecałyśmy kolejne niespodzianki w nowym roku szkolnym.
Edyta Kondraciuk – Pieniak i Danuta Maroska