W naszych progach zagościła Telewizja Kablowa Bart-Sat. Chcieliśmy pochwalić się naszymi osiągnięciami w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii.
W roku szkolnym 2022/2023 po raz drugi w naszej szkole były realizowane projekty społeczne w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii. W tym roku projekty tworzyło 93 uczniów, w sumie powstało 20 projektów społecznych:
- Przeciw Depresji
- Świeć Przykładem
- Pomagaj Ziemi
- Aplikacja Do Nauki Języków Obcych
- Zerknij Na Przyrodę ZNP
- Pomagaj Ziemi
- Bezpieczni W Sieci
- Walczymy Z Otyłością
- Dla Równości
- Plantscale
- E-Curity
- Edukacja W Internecie
- Historia Kresowiaków
- 10sekund1000latdluzej
- Używka Do Życia Nie Potrzebna
- Rozeznanie Kierunków Kształcenia
- Luzaki
- Treebush
- Książki Za Darmo
- Herodog
Dominującą tematyką była ochrona środowiska oraz teraźniejsze problemy młodzieży i dzieci.
W ramach projektów uczniowie między innymi rozdali dzieciom 300 opasek odblaskowych, wybudowali domki dla bezdomnych kotów, propagowali świadomą adopcję psów i kotów, zbudowali urządzenie do pomiaru wilgotności gleby oraz przeprowadzili spotkania na temat depresji, tolerancji oraz wyboru ścieżki zawodowej. Dzięki projektom w naszej szkole w kącikach na korytarzach szkolnych pojawiły się książki i gry planszowe umilające czas wolny w czasie przerw między lekcjami.
Uczniowie zrealizowali projekty w naszej szkole oraz w Szkole Podstawowej nr 8, nr 7 oraz w Szkole Podstawowej w Bisztynku oraz Bezledach.
Realizacja projektów społecznych w szkole ponadpodstawowej niesie za sobą wiele zalet dla uczniów. Można wśród nich wymienić między innymi:
- uczniowie uczą się indywidualnej oraz grupowej odpowiedzialności za podejmowane przez siebie działania,
- angażują się emocjonalnie, co zostaje w ich pamięci na dłużej,
- kształtują partnerską relację z nauczycielem, opartą na wsparciu, motywacji i konsultacji,
- rozwijają umiejętność pracy w grupie,
- rozwijają kreatywność i umiejętność rozwiązywania realnych, praktycznych problemów,
- rozwijają umiejętności organizacji, zarządzania zasobami i czasem, planowania pracy,
- uczą się dostosowywać wyznaczane cele do swoich własnych umiejętności, motywacji, potrzeb i emocji,
- uczą się zdobywać wiedzę i umiejętności przez praktykę, życiowe sytuacje i obserwację rzeczywistości pozaszkolnej,
- uczą się samodzielności w decyzjach i działaniu, co przygotowuje ich do dorosłego życia i pozwala spojrzeć na realia szkolne z nowej perspektywy,
- uczą się społecznej wrażliwości i odpowiedzialności, zyskują poczucie własnej istotności i mocy sprawcze,
- zdają sobie sprawę z tego, jak ważne są kompetencje i doświadczenia,
- obserwują to, co wychodzi im dobrze i jest ich mocną stroną, a także swoje słabsze strony, nad którymi mogą pracować,
- uczą się na prawdziwych błędach i sukcesach, eksperymentując z wieloma ścieżkami.
Iwona Grygorowicz