Uczniowie klasy II TH w Hilton Gdańsk

16 października br. uczniowie klasy II Technikum Hotelarskiego odwiedzili 5 – gwiazdkowy hotel Hilton Gdańsk.
Obiekt znajduje się w samym sercu Starego Miasta, nad Motławą, z widokiem na XV-wieczny Żuraw – najsłynniejszy symbol Gdańska.
Hotel oferuje swoim gościom 150 komfortowych pokoi. Stwarza również możliwość organizowania w nim konferencji, ponieważ dysponuje 5 salami konferencyjnymi o łącznej powierzchni ponad 300 m2.
Będąc w tym wyjątkowym na mapie Polski i świata miejscu wszyscy mieliśmy okazję poczuć się luksusowo i szczególnie, bowiem swoim gościom hotel oferuje bardzo wysoki standard, a priorytetem całej kadry jest przede wszystkim zadowolenie gośca i jego powrót do hotelu w przyszłości. Hilon to „świat wyjątkowej gościnności”.
Mieliśmy okazję obejrzeć hol hotelowy z przepięknym szklanym żyrandolem, pokoje hotelowe o różnym standardzie, hotelowe SPA, wybrane sale konferencyjne oraz wjechać windą na taras widokowy, z którego można podziwiać panoramę Gdańska. Na koniec wstąpiliśmy do hotelowej restauracji Mercato, jednej z najbardziej nagradzanych i docenianych restauracji w Gdańsku, z największym wyborem win i alkoholi w Trójmieście.
Nasz pobyt w Hotelu Hilton Gdańsk był możliwy dzięki Pani Annie Huk – Guestes Relatins Manager/ Training Manager, z którą kontaktowałam się ustalając termin i plan naszego pobytu.
Zostaliśmy niezwykle ciepło i mile przyjęci, za co jeszcze raz serdecznie dziękujemy.
Cenne wskazówki, których udzieliła Pani Anna podczas naszego spotkania, młodzież z pewnością będzie mogła wykorzystać w przyszłości i w szkole i w przyszłej pracy.
Hotel Hilton to nie koniec naszej wycieczki. Obejrzeliśmy również wnętrza Bazyliki Mariackiej w Gdańsku, poznaliśmy jej dzieje, które nierozerwalnie wiążą się z historią samego miasta Gdańsk, oglądając ciekawy film na ten temat Osoby nie mające lęku wysokości o dobrej kondycji fizycznej weszły 400 schodami na wieżę Bazyliki – jeden z najwyższych punktów wysokościowych Gdańska, by podziwiać po raz kolejny panoramę miasta.
Warto dodać, że wyniku działań wojennych kościół uległ bardzo poważnemu zniszczeniu. Dach głównej wieży został zerwany, wieża uszkodzona i wewnątrz wypalona. Sześć dużych dzwonów spadło i rozbiło się, siedem bocznych wieżyczek oraz dwie sygnaturki zostały spalone. Dach nad całością świątyni zapadł się całkowicie i zburzył swym ciężarem część sklepień. Witraże okienne i bramy zostały zniszczone całkowicie. Wewnętrzne bogate urządzenia uległy poważnej dewastacji.
To co w tej chwili oglądamy to już rekonstrukcja dawnego kościoła.
Historia – Bazylika Mariacka w Gdańsku

Mariola Maciejewska

Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.