Hotel jest miejscem, w którym przede wszystkim musimy czuć się bezpiecznie, otoczeni profesjonalną obsługą, która zawsze wie jak postąpić nawet w ekstremalnie trudnej sytuacji.
Wcale nierzadko w hotelach dochodzi do zasłabnięć czy omdleń. Z samej definicji hotelarstwa wynika, iż obiekt pobytowy ma za zadanie zapewnić gościom bezpieczny odpoczynek.
Dlatego też, każdy pracownik hotelu, a zwłaszcza pracownicy recepcji, powinni posiadać certyfikat zdobyty na kursie pierwszej pomocy przedmedycznej poparty praktycznymi umiejętnościami, m.in. opatrywania ran, zwichnięć, złamań, zabezpieczenia poszkodowanego w pozycji bezpiecznej oraz przywracania funkcji krążeniowo-oddechowych.
Podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej uczniowie 3 klasy technikum hotelarskiego mieli okazję zdobyć podczas zajęć szkoleniowych przeprowadzonych przez firmę AL-MED. Głównym celem szkolenia było podniesienie wiedzy i doskonalenie umiejętności udzielenia pierwszej pomocy w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia.Zajęcia przeprowadzono w formie wykładu oraz praktycznych ćwiczeń.
S.Jarzębowicz-Sudujko