CZYTAMY Z SERCEM

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania to jedno z wydarzeń w kalendarzu świąt nietypowych, które są zarówno przyjemne jak i pożyteczne. Patronką tego święta jest Joanna Porazińska, wybitna pisarka, która wiele swoich książek napisała z myślą o dzieciach. Data 29. września to dzień urodzin zasłużonej Polki. Celem święta jest propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Głośne czytanie, co jest tematem przewodnim święta, jest, oprócz kontaktu z biblioteką i książkami, dobrą okazją do budowania więzi i wspólnego spędzenia czasu.
29. września w bibliotece szkolnej dołączyliśmy, w ramach Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania, do II edycji akcji Czytamy z sercem. W spotkaniu uczestniczyli goście ze Środowiskowego Domu Samopomocy w Bartoszycach oraz uczennice i uczniowie z klas 3 th i 3 tmt wraz z Pania Anną Nowoszyńską-Ejlak, Panią Sylwią Jarzębowicz-Sudujko, a także Pani Grażyna Komorkiewicz – pielęgniarka szkolna.
Gabrysia, Julka, Grzegorz i Mateusz z klasy 3 th pięknie głośno przeczytali nam historię z życia wziętą dotyczącą serca, jego problemów i to nie tylko tych zdrowotnych, ale także związanych z uczuciami. Pani Anna Nowoszyńska-Ejlak w bardzo interesujący sposób opowiedziała uczestnikom akcji o budowie i funkcjonowaniu serca, rozwijała w słuchających młodych ludziach wrażliwość na czytanie, które jest jedną z form przeciwdziałania chorobom układu sercowo-naczyniowego. Pani pielęgniarka wygłosiła pogadankę na temat ciśnienia tętniczego, profilaktyki oraz propagowała zdrowy styl życia. Wszyscy słuchający mogli zmierzyć sobie ciśnienie i uzyskać poradę pani pielęgniarki.
Uczestnicy akcji mogli obejrzeć wystawę albumów anatomicznych, obejrzeć wystawę książek o tematyce serca, a także poczytać aforyzmy o sercu.
Warto wspomnieć też, że „książki z sercem” zakupiono w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
Dziękujemy serdecznie wszystkim za udział w Czytaniu z sercem.

Iwona Pieniak, Anna Nowoszyńska-Ejlak

Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.