Międzynarodowy Konkurs Matematyczny „KANGUR”

W dniu 15 marca 2018 r., po raz pierwszy w naszej szkole, odbył się Międzynarodowy Konkurs Matematyczny „Kangur”.

Konkurs wywodzi się z Australii, gdzie został zainaugurowany w latach osiemdziesiątych przez światowej sławy popularyzatora matematyki Petera O’Hallorana.

W 1990 roku został po raz pierwszy zorganizowany w Europie na terenie Francji
i podobnie jak w Australii zyskał od razu dużą popularność. Z inicjatywy matematyków francuskich konkurs ogarniał stopniowo coraz więcej krajów europejskich i nie tylko. Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny” jest w chwili obecnej najbardziej masową imprezą matematyczną na świecie. W roku 2017 w konkursie wzięło udział 6102509 uczestników z 66 krajów świata.

W 1994 roku utworzono towarzystwo „Kangourou Sans Frontières”, skupiające organizatorów konkursu z wszystkich krajów. Na corocznym walnym zgromadzeniu ustala ono szczegóły najbliższej edycji konkursu i między innymi wybiera ostateczne zestawy zadań konkursowych spośród propozycji wcześniej nadesłanych przez poszczególne kraje.

Międzynarodowy konkurs „Kangur Matematyczny” jest adresowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, od klasy drugiej szkoły podstawowej do klas maturalnych w liceach i technikach. Rozgrywany jest w sześciu kategoriach, które obejmują następujące klasy:

Żaczekklasy 2 szkół podstawowych;
Maluchklasy 3 i 4 szkół podstawowych;
Beniaminklasy 5 i 6 szkół podstawowych;
Kadetklasy 7 szkół podstawowych i II gimnazjów;
Juniorklasy III gimnazjów, I liceów i techników, I, II, III zasadniczych szkół zawodowych;
Studentklasy II i III liceów i techników oraz IV techników.

Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Zadania oraz termin są ustalane przez władze stowarzyszenia Kangourou Sans Frontie`res. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut.

W naszej szkole do konkursu zgłosiło się 21 uczniów z klas II – IV technikum. Uczestnicy konkursu rozwiązywali test konkursowy w kategorii „Student”

Zasady konkursu w kategorii „Student” są następujące:

  • uczniowie mają do rozwiązania test konkursowy zawierający 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów);
  • uczestnicy otrzymują w chwili rozpoczęcia konkursu 30 punktów;
  • do każdego zadania dołączonych jest 5 odpowiedzi, z których dokładnie jedna jest poprawna;
  • za brak odpowiedzi uczestnik otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi, otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie;
  • w czasie trwania konkursu nie wolno korzystać z kalkulatorów.

Na wyniki musimy poczekać do czerwca .

Celem konkursu było sprowokowanie jak najliczniejszej liczby uczniów do wspólnej intelektualnej zabawy. Ponadto, był znakomitą okazją popularyzowania matematyki wśród uczniów naszej szkoły.

Edyta Kondraciuk – Pieniak i Danuta Maroska

Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.