Mierzeja Wiślana – lekcja geografii na plaży

Wiedzę geograficzną można przekazać podczas zajęć klasowo-lekcyjnych. Jednak to zajęcia w terenie stanowią dla uczniów najbardziej atrakcyjną formę nauczania-uczenia się. 5 czerwca uczniowie klasy I technikum informatycznego wzięli udział w zajęciach terenowych na Mierzei Wiślanej nt.„Rzeźbotwórcza działalność morza”. Punktem docelowym była miejscowość Piaski , z której pieszo dotarliśmy do granicy Polski z Rosją. Granicę poznaliśmy po drucianym płocie, który wchodzi do morza oraz obecności Straży Granicznej. Na koniec Polski dotarliśmy idąc najpierw przez las, a potem plażą. Prowadząca do granicy droga pełna jest różnorodnych walorów przyrodniczych – leśnej szaty roślinnej oraz ciekawych okazów ptaków, do których można zaliczyć kormorany i żurawie, które często udaje się zobaczyć w tej okolicy.
Mierzeja Wiślana to wąski pas lądu o dużych walorach krajobrazowych. Charakterystyczne piękne, piaszczyste plaże oraz występujący na ich zapleczu wał wydmy przedniej, a także mozaika terenu o dużej dynamice rzeźby to idealna lokalizacja zajęć terenowych z zakresu geomorfologii. 
Mieliśmy również okazję zobaczyć kanał żeglugowy ze śluzą i port osłonowy „Nowy Świat” – Przekop Mierzei Wiślanej.
Zajęcia umożliwiły uczniom wykorzystanie znajomości języka angielskiego –  Bilingual Geography.

S. Jarzębowicz-Sudujko
Opiekunami były wychowawca klasy Dagmara Tołodziecka
oraz pedagog Barbara Magda

Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.