Jak ogólnie wiadomo czytanie książek przynosi same korzyści: poszerza horyzonty myślowe, jest nośnikiem piękna języka, stylu, artyzmu, uszlachetnia, uwrażliwia, wzbogaca.
Mając na względzie rozwój i zainteresowanie książkami, trudną historią Polski postanowiłyśmy rozpocząć w naszej szkole cykl głośnych czytań „Obrazki z historią w tle, czyli Polacy o Polsce w literaturze”. We wrześniu zajęliśmy się „Quo vadis”, dziś w auli szkolnej odczytane zostały fragmenty dramatu romantycznego „Kordian” Juliusza Słowackiego, który jest pokłosiem nieudanego zrywu niepodległościowego, jakim było powstanie listopadowe. Prezentacja multimedialna przygotowana przez Aleksandry Bachanowicz i Owczarek z IV TH, przypomniały najważniejsze informacje dotyczące powstania listopadowego. Następnie czytaliśmy fragmenty „Przygotowania”, aktu II – wizyta u Papieża i monolog na górze Mont Blanc i aktu III – spisek koronacyjny w katedrze św. Jana. Panie Jolanta Dowejko, Maria Grzyb, Sylwia Kapturska, Małgorzata Lewandowska z kl. IV TH, Karolina Złotucha z IV TOT i Piotr Warmachowski z kl. IV TPS przenieśli nas w realia epoki romantyzmu. Uczniowie klas IV TH, IV TOT i IV TPS w skupieniu i zadumie wysłuchali wielkiego dzieła naszego II wieszcza narodowego.
Pani bibliotekarka Jolanta Dowejko przygotowała wystawkę dzieł Słowackiego, a Pani Alina Mikołajczyk wykonała przepiękną scenografię.
Miejmy nadzieję, że młodzież pokocha na nowo bibliotekę i zacznie do niej częściej zaglądać. A także dostrzeże, że bez znajomości zagmatwanych dziejów Polski, nie zrozumie się wielu dzieł literackich. Gdyż ta historia ma odbicie w wielu polskich utworach. Następne czytanie w styczniu…
Pomysłodawczynie łączenia piękna literatury polskiej i historii naszego kraju – Lilla Szewczyk, Jolanta Dowejko, Alina Mikołajczyk i Sylwia Kapturska
Obrazki z historią w tle, czyli Polacy o Polsce w literaturze.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.