„Mazurek Dąbrowskiego”, „Rota”, „Żeby Polska była Polską” to tylko niektóre utwory omawiane na lekcjach języka polskiego na przełomie października i listopada w klasach IV TH, IV TPS, III TI, II TPS, II TMT, I TI, I TPS/TMT, I TH i I c ZSZ. Uczniowie przez dwie lekcje analizowali drogie wszystkim Polakom pieśni, pod względem walorów artystycznych, historycznych, jak i emocjonalnych. W grupach starali się opisać tekst, następnie wykonać do niego ilustracje. Rozmawialiśmy o ujęciu patriotyzmu w przeszłości i w teraźniejszości, o tym co spowodowało, że te utwory są tak wyjątkowe w kanonie śpiewników polskich. Młodzież bardzo chętnie dzieliła się swoimi przemyśleniami, pracowała w wielkim skupieniu. Co z tego powstało? Zapraszam do obejrzenia zdjęć.
Następne lekcje o poezji patriotycznej w styczniu…
Sylwia Kapturska
PIEŚNI PATRIOTYCZNE NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO
Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.