PSYCHOLOG
mgr Katarzyna Remiszewska
GABINET: SALA NR 3 (parter, budynek 10)
tel. 500 254 772
mail: k.remiszewska@mechaniak.edu.pl
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie, zainteresowanych pomocą psychologiczną zapraszam do kontaktu z psychologiem osobiście, bądź przez komunikator Dziennika elektronicznego Librus.
Serdecznie zapraszam
Harmonogram pracy
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
PONIEDZIAŁEK 07.20 – 08.50 11.15 – 14.15
WTOREK 07.30 – 11.30
CZWARTEK 07.20 – 08.50 11.15 – 12.45
PIĄTEK 07.40 – 09.40 12.35 – 13.05
GODZINY PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO
WTOREK 12:30 – 13:30
ŚRODA 07.20 -08.50 (rewalidacja) 13.35 -14.20
CZWARTEK 13:35 – 14:20
PIĄTEK 11.35 – 12.35 (rewalidacja)
Czym zajmuje się psycholog szkolny
Psycholog szkolny dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia uczniom właściwej pomocy psychologicznej na terenie szkoły oraz wspiera rodziców w procesie wychowania. W naszej szkole pokój psychologa to miejsce, gdzie uczniowie, a także rodzice w ciepłej, spokojnej atmosferze znajdą zrozumienie, akceptację i uzyskają pomoc w potrzebie.
Zadania psychologa:
Dla Ucznia:
-
-
-
- rozpoznawanie i wspieranie mocnych stron ucznia;
- diagnoza trudności emocjonalnych ucznia;
- prowadzenie indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych z uczniami;
- prowadzenie zajęć warsztatowych w klasach;
- rozmowy, spotkania w razie potrzeb;
- przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym;
- podejmowanie działań mediacyjnych w sprawach wychowawczych;
-
-
Dla Rodzica:
-
-
-
- indywidualne rozmowy z rodzicami uczniów;
- udzielanie porad i konsultacji w sprawach wychowawczych;
- udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach, pomoc w skierowaniu rodziców do specjalistycznych placówek;
- udzielanie informacji zwrotnych na temat rozwoju, postępów i funkcjonowania dziecka, ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich;
- działania o charakterze psychoedukacyjnym (dni otwarte, ulotki, gazetka ścienna);
-
-
Dla Nauczyciela:
-
-
-
- wspieranie w udzielaniu szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- pomoc w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, uzdolnień i potrzeb uczniów;
- pomoc w określaniu form i metod wspierania uczniów;
- konsultacje z zespołem nauczycieli w celu ujednolicenia wspólnych oddziaływań wobec uczniów;
- interwencje wychowawcze w razie potrzeb;
- pomoc wychowawcy w integrowaniu klasy;
- udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach.
-
-
Drogi Uczniu, możesz zwrócić się do szkolnego psychologa jeśli np.:
-
-
-
- masz jakiś kłopot i nie wiesz jak sobie z nim poradzić;
- chciałbyś podzielić się swoja radością lub sukcesem;
- masz trudności w dogadaniu się z kolegami czy koleżankami;
- nie potrafisz porozumieć się z rodzicami, nauczycielami;
- nie czujesz się dobrze w swojej klasie;
- martwisz się o coś i potrzebujesz pomocy;
- czujesz się samotny i niezrozumiany;
- chcesz podzielić się radosną informacją;
- jesteś nieśmiały i chciałbyś to zmienić;
- masz trudności w nauce;
- chciałbyś się czegoś dowiedzieć i nie wiesz kogo zapytać.
-
-
Polecana literatura
Polecane pozycje książkowe:
„Jak mówić żeby dzieci słuchały, jak słuchać żeby dzieci mówiły” – Adele Faber, Elanie Mazlish. Poznań: Media Rodzina, 2001.
„Uparte dzieci : od konfliktu do współpracy” – R. J. MacKenzie; przekł. Lucyna Wierzbowska. Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
„Co wolno dziecku : rozsądne ustalenie granic” – Martin Herbert ; przekł. Ewa Jusewicz – Kalter. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
„Grzeczne dziecko” – Thomas B. Brazelton, Joshua D. Sparrow. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
„Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością„- Faber Adele, Mazlish Elaine. Poznań: Media Rodzina 2001.