Według raportu opracowanego przez FAO we współpracy z Międzynarodowym Funduszem Rozwoju Rolnictwa, UNICEF, Światowym Programem Żywnościowym i WHO od roku 2015 notuje się coraz wyższy współczynnik osób cierpiących z powodu niedożywienia.
Najwięcej niedożywionych mieszka w Afryce, Azji, Ameryce Łacińskiej i na Karaibach. W 2030 r. Afryka będzie domem dla ponad połowy wszystkich niedożywionych ludzi na świecie. Kraje najmocniej dotknięte głodem to m.in. Republika Środkowej Afryki, Jemen i Korea Północna.
Konflikty, zmiany klimatyczne, pandemia Covid-19 oraz wojna na Ukrainie spowodowały, że obecnie z powodu głodu na świecie cierpi ponad 800 milionów ludzi.
Kontrastowe tło problemu niedożywienia na świecie pokazuje, że liczbę głodujących można byłoby zminimalizować, doprowadzając do bardziej sprawiedliwego podziału dóbr. Podczas gdy liczba głodujących od kilku lat rośnie, wciąż wyrzucamy tony jedzenia zdatnego do spożycia. Robiąc to, nie tylko marnujemy żywność, ale także przyczyniamy się do ocieplenia klimatu.
Wciąż brakuje świadomości obywatelskiej i konsumenckiej, która pchnęłaby bogatszych do większego zaangażowania się w pomoc głodującym. Dużym problemem jest również brak odpowiedniej edukacji w tym kierunku.
W maju, członkowie Szkolnego Klubu UNICEF, uczniowie klasy II technikum informatycznego: Dobosz Mateusz, Ławrynowicz Bruno, Szukis Norbert oraz Daraż Dominik poprowadzili zajęcia dotyczące złożonej problematyki głodu na świecie.
W zajęciach wzięły udział wszystkie klasy pierwsze.
Szkolny Klub UNICEF
Świat przegrywa walkę z niedożywieniem
Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.