„FOTOGRAFICZNE INTERPRETACJE DZIEŁ SZTUKI”
Uczniowie klas pierwszych technikum otrzymali na lekcji plastyki praktyczne zadanie. Polegało ono na wykonaniu zdjęcia zainspirowanego dziełem sztuki. Zadziałało to na zasadzie modnych teraz wyzwań, ale warto nawet dla samego siebie zrobić taki cykl zdjęć. Korzyści są rozliczne. Po pierwsze, uruchamiamy kreatywność i pomysłowość, bo trzeba znaleźć własną drogę do interpretacji obrazu, dobrać rekwizyty, stroje, tło itd. Po drugie, dokształcamy się z historii sztuki. Po trzecie, uczymy się kompozycji i oświetlenia z najlepszych wzorców. Po czwarte, podtrzymujemy a nawet rozwijamy swoje umiejętności korzystania ze sprzętu fotograficznego i oświetlenia. Po piąte, możemy zaangażować wszystkich domowników i zrobić z tego wspólną zabawę. Po szóste, możemy się pochwalić rezultatem naszych starań, porównać go z tym jak inni podeszli do tematu.
Jak nam wyszło? Oceńcie sami!
Alina Mikołajczyk